Na jakie elementy należy zwrócić uwagę tworząc stronę www?

Strona internetowa jest wizytówką firmy. Jest ona podstawowym narzędziem marketingowym oraz najbardziej powszechnym i najskuteczniejszym kanałem komunikacji z klientami. Dlatego należy poważnie zastanowić się co i w jaki sposób umieścimy na naszej stronie, aby uniknąć błędów, które mogą doprowadzić do utraty klientów zamiast ich pozyskania.

W Internecie można znaleźć wiele stron przestarzałych, nieprzemyślanych i nieefektywnych. Zanim zaczniemy prace nad tworzeniem strony www powinniśmy uświadomić sobie podstawową i najważniejszą rzecz – nasza strona internetowa nie jest dla nas, ale dla naszych klientów.

 

Ważne jest pierwsze wrażenie

Tworząc stronę www musimy sprawić aby odwiedzający ją użytkownik chciał na niej pozostać i stał się naszym klientem. Dlatego tak ważne jest pierwsze wrażenie. Istotne jest aby strona była schludna, przejrzysta i czytelna. Odwiedzjący naszą stronę po raz pierwszy powinien od razu wiedzieć czym zajmuje się nasza firma. W związku z tym nazwa firmy i jej logo w nagłówku strony oraz krótkie hasło związane z branżą są niezbędnym elementem. Strona startowa powinna zawierać także kilka zdań charakteryzujących naszą działalność. Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której użytkownicy strony nie będą w stanie znaleźć interesujących ich informacji. Dlatego należy odpowiednio nazwać zakładki, przemyśleć ich rozmieszczenie oraz układ strony aby obcowanie z nią i jej nawigacja były łatwe i przystępne dla każdego.

 

Schludność i przejrzystość

Ważnym elementem strony jest jej kolorystyka. Powinna być ona dobrana odpowiednio do naszej branży. Nie zawsze kolory, które lubimy czy nam się podobają pasują do charakteru naszej działalności, czy rodzaju oferowanych produktów lub usług. Wybór koloru nie może być przypadkowy. Zbyt jednostajna i monotonna kolorystyka może być mdła i nużąca, z kolei duże kontrasty kolorystyczne i krzykliwe odcienie mogą powodować u odbiorców odczucie tandety, a także utrudniać czytelność tekstów na stronie. Kolorystyka powinna budować przyjemny, łagodny klimat, pomagający w skupieniu się na zawartości strony, a nie rozpraszać i zaburzać jej przejrzystość i czytelność.

 

Profesjonalne podejście

Należy uważać aby nie zamieszczać na stronie niepotrzebnych informacji, które w żaden sposób nie są przydatne i potrzebne klientom. Ważne jest aby zwracać także uwagę na jej poprawność. Dotyczy to zarówno poprawności językowej i stylistycznej jak i aktualności zamieszczonych treści. Nie ma nic bardziej irytującego jak przestarzałe i nieaktualne informacje, które wprowadzają odwiedzającego stronę w błąd. Taka sytuacja może doprowadzić do tego, że potencjalny klient starci do nas zaufanie i ostatecznie nie skorzysta z naszej oferty. Błędy językowe, stylistyczne czy ortograficzne są przykładem niedbalstwa, co może skutkować tym, że klienci będą uważać naszą firmę za nieprofesjonalną.

 

Galeria zdjęć

Zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów. Suchy tekst bez żadnej grafiki wygląda mało interesująco i powoduje, że źle się go czyta. Zdjęcia ożywiają stronę, powodując że nie jest ona monotonna i jednostajna. Warto pokazać zrealizowane prace, własne produkty czy siedzibę firmy. Starajmy się aby zamieszczane na stronie zdjęcia budowały zaufanie oraz renomę naszej firmy.

 

Informacje kontaktowe

Informacje takie jak telefon, mail czy adres firmy muszą być bardzo łatwe do znalezienia na stronie. Niedopuszczalna jest sytuacja, w której klienci chcąc skontaktować się z nami, nie mogą wysłać maila, lub na próżno szukają numeru telefonu czy adresu firmy. Zakładka kontakt jest podstawowym i bardzo ważnym elementem strony, dającym możliwość pozyskania nowych klientów. Nie możemy zapomnieć również o aktualizacji powyższych danych. Jeśli zmianie ulegnie adres firmy, numer telefonu, mail, nr rachunku bankowego itd., powinniśmy zamieścić na stronie czytelną i widoczną informację o tym, aby klienci nie byli wprowadzani w błąd. Wiele razy spotykamy się z sytuacją, gdy wybierając numer telefonu znaleziony na stronie internetowej, słyszymy w słuchawce, że numer jest nieaktywny czy niepoprawny. Wzbudza to irytację i utratę zaufania do danej firmy. Nie utrudniajmy zatem sami możliwości kontaktu z nami potencjalnie zainteresowanym klientom.